dinsdag 7 juni 2011

Een 'butdag'!

Waar het aan lag, geen idee, maar op de een of andere manier waren we vandaag niet op ons best. Door het onweer had ik weinig geslapen, om de haverklap moest ik de uitgesprongen 'disjoncteur' weer omhoog zetten. Met drie uur slaap red ik het niet, ik heb echt zo'n zes uur nodig om me uitgeslapen te voelen.
Vervolgens gaat dan alles zwaar wegen, tegenvallende offertes, niet kunnen bereiken van de juiste personen ( voor de zoveelste keer) en vervolgens om 08h15 al een telefoontje van de elektriciën, dat de pijp niet gelegd kan worden, daar de geul vol water stond. drie maanden geen regen en een dag voor het langverwachte werk, wordt het met emmers tegelijk naar beneden gegooid.
Op de brasserie konden we niets doen, iedereen was druk aan het werk en in de weg lopen kan altijd nog.
Bij het postkantoor een afspraak gemaakt om een zakelijke rekening te openen, in de auto kwamen we er achter, dat we al een een andere afspraak op dat tijdstip hadden. Om internet en telefoon te regelen moeste we sowieso een keer naar Périgueux om aldaar de Orange-winkel te bezoeken, alleen daar doen ze de zakelijke aansluitingen. Eerst even, 25 minuten wachten, langs de boekhouder geweest in Périgueux, hij zal zorg dragen over al de correspondentie met betrekking tot de RSI.
In de Orange-winkel zou een flinke vlam tegen mijn vandaag veel te korte lontje worden gehouden ...
... hier aangekomen werden we aangesproken door zo'n gladdekker met glimmende stropdas, deze deed zijn best om dezelfde ongemakkelijk aanvoelende luxe* uitstraling van zo'n winkel van zichzelf af te laten stralen. hetgeen niet echt lukte. ( *Je voelt in zo'n winkel het 'snelle geld', er wordt zeer gemakkelijk geld verdiend door een gering aanbod van concurrentie en een hot item)
De jongeman begon naar onze wensen te vragen, dat had hij tenslotte zo geleerd op de 'inwerk-stage', en vertelde wat er mogelijk was en voor hoeveel.
Hij vroeg ons telefoonnummer.
Wij vertelde hem deze nog niet te hebben, want we waren een restaurant aan het renoveren wat nog niet geopend was en waar we dus nog geen aansluiting nodig hadden.
"Oh", antwoordde hij, "Dan heb ik een leuke verrassing voor u!" "U krijgt als beginnende onderneming een jaar lang 30% korting!" Hierbij eer triomfantelijk kijkend, wat hij even voor ons regelen kon.
Dit vonden we een leuke geste, hij rekende voor excl. BTW een maandelijks forfait voor van € 70, de korting zou op jaarbasis zomaar € 252 zal zijn!
Hij voerde onze gegevens in en zag toen op zijn 'ordinateur-schermpje' dat het ingevoerde seretnummer ( K.v>K.-nummer) een oprichtingsdatum gaf van 1 juli 2010.
Oef, nu beaamde hij te voorbarig te zijn geweest met de 30% korting, want dat geldt alleen voor een oprichtingsdatum niet ouder dan 6 maanden.
De korting werd teruggedraaid!
Ik zal jullie de details van mijn verweer hiertegen besparen, maar ik hoop, dat ik zijn stropdas niet meer heb laten glimmen door mijn gespetter tijdens mijn verontwaardigde verweer. De hulp aan de startende ondernemer werd weer eens bepaald door regels en niet door een situatie. Hellen ging ondertussen naar de auto, want door dit gez**k was onze parkeertijd al ruim verstreken.
Ik heb de gladjanus gevraagd het contract op te stellen, het maandelijkse forfait bleek zelfs € 72,51 te zijn, en gemeld alvorens te tekenen eerst even de concurrent te bezoeken. Ik had niet het idee, dat hij hiervan onder de indruk was.
Of we dit gaan doen weet ik niet, maar ik moest even bedaren, wanneer ik hem een 'Bep-oor'* zou geven, had ik alleen maar in de problemen gekomen. ( *een bloemkooloor van Bep van Klaveren)

Na de gebruikelijke verdere boodschappen weer snel naar de brasserie gegaan en hierna naar de school van de 'enfantjes', want hellen moest naar een vergadering van de 'parents d'élèves'.
Morgen is alles weer beter.


Een lekkage van het dak van het bargedeelte.
De tegels in de eetzaal zijn gevoegd.

De hele dag is er gevoegd, wanneer dit klaar was geweest, hadden de 'gipsjongens' meer door kunnen werken.

De kabel is er door, maar de aansluiting kan pas plaatsvinden wanneer de geul weer dicht is.

Overal water in de geul! Morgen pomp meenemen om het er uit te pompen.

Manuel, op hem kunnen we altijd rekenen.

Deze muur had hij net geplaatst, je kan nu niet meer zomaar naar binnen.


Zo worden alle gipsplaten gereed gemaakt voor verf en behang.

Morgen weer een nieuwe dag en hopelijk in 'a better mood'.