vrijdag 27 mei 2011

Voegsel-malheur donderdag en vrijdag

In de keuken is er een standaard lichtgrijze voeg gebruikt. Hellen wilde deze kleur beslist niet in het restaurant hebben, maar een nog donkere 'ardoise' kleur.
Lijkt een simpele wens, maar wat het allemaal betekend heeft ...!

De aannemer kon bij zijn leverancier geen andere kleur voegsel krijgen dan grijs en wit. We moesten dus zelf even z.s.m achter voegsel voor de tegelvloer aan.
Dinsdag jl. bij de Leroy Merlin voegsel in de kleur 'ardoise' gevonden, de 3 X 10 kg zakken die nog op voorraad waren gekocht en woensdag kon men vooruit.
Op het moment van kopen hebben we een fout gemaakt.
Niets gebeurt hier namelijk vanzelf en we hadden dus gelijk 8 zakken moeten bestellen i.p.v. er vanuit te gaan dat er iedere week voldoende voorraad komen zou.
Donderdag moesten we iets ophalen in Limoges en hier is ook een Leroy Merlin waar we de zakken konden halen.
Aangekomen bij het bewuste filiaal bleek dat zij alleen de 5 kg zakken op voorraad hadden en de 10 kg zakken niet in hun assortiment zat. Nu is het voegsel hun eigen merk wat dus alleen door Leroy Merlin gevoerd wordt en toen ik hier naar refereerde, ze vertelde het twee dagen eerder in Périgueux te hebben gekocht, keek men of ze water zagen branden.
Drie man sterk op de 'ordinateur' op zoek naar de vermeende 10 kg zakken. Natuurlijk uiteindelijk gevonden, maar deze zaten niet in het assortiment en konden niet besteld worden. In Limoges is Leroy Merlin nl. geen eigen zaak maar een franchise-winkel, in tegenstelling tot Périgueux.
We moesten dus maar de 5 kg zakken nemen, normaal gesproken een goede oplossing wanneer je de goederen op korte termijn nodig hebt, maar in dit geval veel te gortig. 5 Kg voegsel, goed voor 11 m2, kost € 15,90 de zak van 10 kg, goed voor 22 m2, kost € 18,40! Op 10 zakken natuurlijk geld in water gooien!
Ze boden aan om naar Périgueux te bellen, want ze konden in hun computerbestand zien, dat er nog 2 x 10 kg op voorraad moest zijn ergens. Voordat ze gevonden hadden welke filiaalcode Périgueux heeft, om in hun systeem te kijken, was er al ruim een half uur overheen gegaan. Vervolgens duurde het nog ruim 20 minuten om 'rayon carrelage' in Périgueux te pakken te krijgen. Hier wilden ze voor ons, bij hoge uitzondering, wel de twee zakken apart houden tot de volgende morgen. De medewerker vroeg onze naam en bleek in de wacht te zijn gezet door Périgueux. Ineens een flinke 'merde' gevolg door meer 'punaises', de verbinding was verbroken. Of we het erg vonden dat een andere collega het even overnam, want hij moest zijn werk in de schappen afmaken. Nou daar hadden we geen bezwaar tegen, wij hadden het ook zo naar ons zin (not). gelukkig was het nu na 10 minuten geregeld.
We hadden ook nog leuke verlichting voor het restaurant gezien en besloten die al vast te kopen, daar we op onze kaart nu eenmalig 10% korting konden krijgen. Helaas was er weinig voorraad, hetgeen betekende dat we een en ander konden bestellen en wanneer we die 10% korting wilden moesten we alles wel op dat moment afrekenen. We waren het zo zat, dat we hier niet meer op in gingen, we moesten dit nl. op de afdeling zelf regelen en zagen de bui der vertragingen al weer hangen.
Hierna aan de overkant bij Alinéa, Franse variant van IKEA, de parasols ophalen voor het terras.
Zagen we hier dezelfde lampen, die we net bij Leroy Merlin gekocht hadden, maar dan een stuk goedkoper! Voorbeeld; 1 spot was nu in de 'promo' bij Leroy Merlin van € 19.95 voor € 15,95 ( op de schapsticker werd melding gemaakt van een normale prijs van € 18,95 (?)). Een andere duurdere lamp was 10 euro goedkoper! En dan nog het 10%-geneuzel erbij!
Bas en Fé waren vrij die dag en met ons mee, we hadden nog net tijd om voor nieuwe schoenen te kijken voor hen.

Vanmorgen een afspraak met Totalgaz om 09h00 om een contract af te sluiten voor levering gas.
Daarna vol goede moed naar Chancelade ten westen van Périgueux onze twee zakken halen bij Leroy Merlin.
Toen we niet direct een medewerker zagen keken we in het vak, hier lag niets meer, dus hadden ze apart gelegd. Toen we eindelijk een medewerker gevonden hadden, kwam deze terug met één half-gescheurde zak en vertelde doodleuk, dat dit nog het enige was op voorraad. Wanneer we wilden bestellen zouden we het as. dinsdag over een week kunnen komen halen, de vrachtwagen van dinsdag as. was al onderweg vanuit Strasbourg.
Wanneer we de 5 kg-verpakkingen namen kon hij wel een korting geven van 10%, heel vriendelijk aangeboden, maar dat was toch nog 80 euro duurder over 8 zakken genomen.
In het computerbestand kijkend zag hij dat er in het filiaal in Bordeaux Lac nog een voorraad, van 21 zakken, was. 5 Kwartiertjes rijden van Périgueux vandaan, volgens hem.
Ter plekke besloten we maar direct door te rijden, zo'n 135 km verder naar het westen.
Daar aangekomen waren de zakken in een winkelwagentje apart gezet. Na een kwartiertje wachten op onze beurt de wagen dankbaar in ontvangst genomen. We wilden ook nog een lamp kopen, die we alleen bij Leroy Merlin te koop hebben gezien, maar die was hier weer 10 euro duurder dan in het andere filiaal, waar we er al eerder twee gekocht hadden.
Hij's fijn weer.
Aan de overkant van de Leroy Merlin ligt de IKEA, voor Hellen een onweerstaanbare magneet, dus daar moesten we ook nog even in. Een hele aparte ervaring en het was er behoorlijk druk ook.
Veel te laat kwamen we weer thuis, gelukkig hebben we al van die grote kinderen, die alles netjes geregeld hadden.
Ik heb friet voor ze gebakken en dat was hun wachten zeker waard meldden ze.

Uiteraard is het werk op de brasserie-locatie ook gewoon doorgegaan.





De chape is gelegd in de eetzaal.




Alle spullen uit de eetzaal nu weer in het bargedeelte.



"Il faut s'adapter ...", zuchte Zeeuws Meisje.